5 hlavních informací, které si odnáším z karantény a mohu je předat vám

Poslední týdny jsou opravdu náročné. V tomto textu se nechci zabývat negativy, které přinášejí. Naopak. Chtěla bych vám předat pozitivní informace, které můžete aplikovat na svoji práci. Můžete je použít pro svůj  projekt, který už máte. Nebo tyto informace zahrnout do něčeho, co se vám rodí v hlavě.

  1. Jděte s kůží na trh. Právě v této době, máte jedinečnou možnost dělat chyby a učit se za pochodu. Co to znamená? Nečekejte na nic. Pusťte se do nápadu, který máte v hlavě hned teď. Spočítejte si pro a proti. Ztráty a zisky. Pozici na trhu. Využijte toho, že se svět mění a změňte se s ním.
  2. Buďte online. Sociální sítě nestačí. Pokud nemáte svůj web, začněte na něm pracovat.Máte web? Překontrolujte si jeho čitelnost, uživatelskou přívětivost a srozumitelnost. Rozumí zákazníci tomu, co prodáváte? Vědí, kde vaše služby najdou? Mají kam zavolat nebo napsat? A co Google a SEO?
  3. Prodávejte online. Právě Covid-19 nám ukázal, jak moc je online svět důležitý. Nespoléhejte na služby třetích stran (Facebook nebo Instagram obchod) a budujte svůj vlastní eshop. Svou vlastní webovou stránkou posilujete svoji osobní značku a eshopem uvěřitelnost u zákazníků. Bonus? Web nikdo jen tak nesmaže. Účet na sociální síti ano.
  4. Nechte si poradit. V této době je role odborníků naprosto klíčová. Ať se jedná o epidemiologa nebo kvalitního grafika. Nechte si poradit od odborníka a nesázejte na zvučné sliby tzv. obchodníků s deštěm, kterých je v každé krizi opravdu mnoho (stejně jako teď). Ověřte si reference, podívejte se na již odvedenou práci a nechte si poradit. Opravdový odborník vám ušetří čas, zbytečné výdaje a nasměruje vás správným směrem.
  5. Reklama není všechno. Reklama je většinou hodně hlasitá. Ukazuje výhody, ale na nevýhody zapomíná. Srovnává nesrovnatelné a jejím jediným cílem je prodej. Pokud se rozhodujete mezi produktem z hlasité reklamy a produktem, o kterém toho ještě moc nevíte – nespěchejte. Zvažte všechna pro a proti. Zeptejte se odborníků (viz. bod 4).

Moje osobní zkušenost mě přesvědčila, že služby, které jsou méně vidět stojí za prostudování. Přišla jsem celkem nedávno na skvělé produkty (hostingové služby a české vývojáře pluginů WordPress), které používám a jsem s nimi velmi spokojená. Jako bonus jsem získala osobní přístup v případě, že mám dotaz. Osobní přístup se nedá srovnat s hlučným „úlem“ velkého call centra.

Držím vám všem palce! Doufám, že vám těchto pár bodů usnadní přechod do online roku 2020. Pokud potřebujete poradit, neváhejte se mi ozvat.

Tereza

Podobné příspěvky